Retourneren van Producten
Als u een kachel of andere producten van ons wilt retourneren of de aankoop wilt herroepen, dan mag dat zonder opgave van reden. Er zijn wel een aantal voorwaarden.
- Na ontvangst van uw bestelling heeft u 30 dagen de tijd om aan ons te laten weten of u een product wilt omruilen, retourneren of de koop wilt herroepen. Indien u het product wilt retourneren kunt u dit per e-mail aangeven aan [email protected]. Wij reageren dan zo spoedig mogelijk op uw verzoek. Als u binnen een week nog niets van ons heeft gehoord bel ons dan, het kan zijn dat uw email niet is binnengekomen.
- Het product wat u terug stuurt dient ongebruikt en niet gemonteerd geweest te zijn. U mag het artikel natuurlijk wel bekijken. Wees wel echt voorzichtig met het uit de kist halen van delen van de kachel want wij verwachten dat bij retour het artikel compleet is en geen beschadigingen heeft opgelopen.
- Om in aanmerking te komen voor teruggave van het volledige aankoopbedrag, dient deze originele verpakking onbeschadigd te zijn. De kist mag natuurlijk wel gewoon voorzichtig geopend worden. Indien het gaat om kleinere kacheldelen kunt u uiteraard het plakband om het pak voorzichtig opensnijden.
- U bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering van de artikelen die het gevolg is van het gebruik van de artikelen. De aard, kenmerken en de werking van de kachel dient u zelf vast te stellen op basis van de informatie op onze website en in onze catalogus en het telefonische of schriftelijke contact dat u met ons hierover heeft. Deze zijn geen grond voor eventuele retour van de kachel, tenzij de kachel niet functioneel is of aan de door ons beschreven functionaliteit voldoet. Dit laatste dient uiteraard onderbouwd te worden gezien de functionaliteit van onze producten door onafhankelijke testlaberatoria gekeurd is.
Indien er waardevermindering aan u wordt doorberekend, hanteren wij de volgende richtlijnen*:
- Beschadigde verpakking = 20% waardevermindering
- Geen verpakking = 50% waardevermindering
- Beschadigd, incompleet, gebruikt of vies product = 100% waardevermindering
*Dit geldt ter indicatie. Uiteraard is elk servicegeval uniek en zal per situatie gekeken worden in welke staat het product geretourneerd wordt en welk bedrag uitgekeerd zal worden.
Hoe Stuurt u Het Product Retour
Om het product retour te sturen dient u contact met ons op te nemen. Wij zorgen dan voor het transport, met geschikt vrachtauto met heftruck en laadmogelijkheden. De kosten, zo lang het niet om een reclamatie handelt, zijn voor uw rekening. Voordat u besluit het product retour te sturen krijgt u van ons een prijsopgave hierover van de transporteur. Als richtlijn kunt u uitgaan van ongeveer 500 € in Nederland. Voor kleinere producten, zoals delen van een kachel, kan er gebruikt gemaakt worden van standaard postdiensten. Neemt u wel altijd contact met ons op voordat u iets terugstuurt, zodat we voor een goede afronding kunnen zorgen. Onze producten zijn zwaar en breekbaar, daarom willen we u graag assisteren bij het terugsturen ervan.
Terugbetaling Retourgezonden Artikel
U krijgt de terugbetaling voor het teruggezonden artikel, minus de kosten voor eventuele waardevermindering en verzendkosten, binnen 14 dagen op uw rekening gestort.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Het kan gebeuren dat u nadat de bestelling is afgerond u er snel achter komt dat u een verkeerd artikel besteld heeft. Dan wilt u misschien wel de bestelling annuleren. Wanneer u dit wilt, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Door direct te bellen naar ons kunnen we kijken wat er mogelijk is. Wanneer u er snel bij bent kunnen wij de bestelling in het systeem nog aanpassen. Mocht de kachel of het pakket al onderweg zijn, dan kunnen wij de chauffeur eventueel nog bellen zodat hij niet langs hoeft te komen. Staat de chauffeur wel aan de deur en u wilt van uw bestelling afzien? Dan kunt u de bestelling altijd nog weigeren. De kosten die worden gemaakt voor het retourneren van uw bestelling zijn dan wel voor uw eigen rekening.